Sajnos mostanában nem gyártanak monokróm szenzoros gépet, így fekete-fehér képeinket mindenképp színes eredetiből kell előállítani. Ezernyi módja van ennek, én így csinálom:
1.: Felvétel
A felvétel RAW formátumban történik, B&W Dynamic módban, így a keresőben már eleve fekete-fehér képet látok, ami nagyban megkönnyíti a komponálást és az exp. korrekció pontos beállítását. Bár a folyamat legvégén elkészülő kép nem teljesen azonos a keresőben megjelenttel, mégis közelebb áll hozzá, mint a szokásos színes.
Természetesen ennek ellenére a RAW kép nem monokróm.
2.: Konverzió
A fekete-fehér konverziót Adobe CameraRAW-ban végzem, az eszköztár HSL/Grayscale fülén. Normál esetben minden csúszkát nullára állítok, tájképeknél néha viszont mutatós a kéket kicsit lehúzni, hogy az ég sötétebb, drámaibb legyen. Itt a kék csatornát -20-ra állítottam.
3.: Görbe
A fekete-fehér képeket én főként az erős kontrasztok miatt szeretem. Van egy saját lementett “S” görbém, ami viszonylag jól szokott kiindulási alapként működni. Itt is ezt tettem nem is kellett belenyúlni.
4.: Alapbeállítások
A görbe után szoktam visszaugrani az eszköztár első fülére, és pontosítani a világos- és a sötét pont beállításait, az exp. korrekciót, illetve a lokális kontrasztot. Ebben az esetben csak a beégett részeket nyitottam fel (Recovery), valamint tovább növeltem a kontrasztot +100-as értékre.
Az alapbeállítások pontosítása után
5.: Lokális módosítások
Kicsit szerettem volna jobban kiemelni a törzsre vetülő árnyékokat, ezért az ecset eszközzel (Adjustment Brush) átfestettem ezt a területet egy +100 Clarity réteggel, így növelve meg ezen a területen a lokális kontrasztot. Ha ezt a beállítást az egész képre alkalmaznám, az nagyon csúnya szellemképet festetene az ágak köré.
Hát nagyjából ennyi. Élesítés, mentés.
Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you can be a great author.I will
remember to bookmark your blog and will often come back in the future.
I want to encourage you to continue your great job,
have a nice evening!