A színes képek készítésekor talán a legfontosabb szabály, hogy függetlenül a témától és mondanivalótól, nagyon kell ügyelnünk a különböző színek elhelyezkedésére. Segít a szemlélő figyelmét a témára irányítani, ha az élénk, meleg színű, míg a háttér fakóbb és hideg.
Panasonic LUMIX DMC-GF1 + Voigtlander Nokton 25/0.95 MFT
Nem minden helyzetben lehet persze ezt elérni, de ha sikerül, akkor a téma szinte kilép a képből.
Panasonic LUMIX DMC-GF1 + Panasonic LUMIX G 20/1.7 ASPH.
Nincs ebben egyébként semmi meglepő. Kicsit leegyszerűsítve a dolgokat, az agyunk arra van programozva, hogy az élénk dolgokra figyeljen, mert azokat lehet megenni, vagy azok akarnak megenni minket. Épp ezért, ha egy képen nem a téma hordozza a legélénkebb, legmelegebb színt, akkor gyakorta nem is azon akad meg először a szemünk, elvész a varázs.
Panasonic LUMIX DMC-GF1 + Panasonic LUMIX G 20/1.7 ASPH.