Korábban már közzétettem egy hosszabb írást a két akkori normál objektívemmel kapcsolatban: katt! Most röviden kiegészíteném a harmadikkal.
Panasonic LUMIX G 20/1.7 ASPH.
Panasonic LUMIX DMC-GH2 + Panasonic LUMIX G 20/1.7 ASPH.
A legolcsóbb és a legkisebb normál objektív, a többinél enyhén szélesebb látószöggel. Legnagyobb előnye (az ára mellett) a kis mérete, amely miatt ez lehet a logikus választás a Panasonic GF/GX illetve az Olympus PEN gépek felhasználóinak.
Hátrányaként a többihez mérten gyengébb optikai teljesítményt, illetve a hangos és lassú AF-et emelném ki.
Képeim vele: katt!
Panasonic Leica DG Summilus 25/1.4 ASPH.
Panasonic LUMIX DMC-GH2 + Panasonic Leica DG Summilux 25/1.4 ASPH.
Közepes árfekvés és méret, kiváló optika, egyszerű de nagyszerű felépítés jellemzi a mezőny “középső tagját”. Középső, mivel szinte minden paraméterében a másik kettő között áll. Egyetlen szerencsés kivétel az élesség, ahol pont olyan jól teljesít, mint a Voigtlander, sőt, a sarkokban még élesebb is.
Hátránya a viszonylag lassú és hangos AF (gyorsabb és csendesebb, mint a palacsinta), valamint a kimondottan hangos rekesz működés. Ízlés dolga, de nekem a napellenző nem tetszik: nagy, és feleslegesen hivalkodó formájú.
Képeim vele: katt!
Voigtlander Nokton 25/0.95 MFT
Panasonic LUMIX DMC-GH2 + Voigtlander Nokton 25/0.95 MFT
Nagyon drága, nagyon fényerős, nagyon jó felépítésű. A hihetetlenül rövid közelpontja nagyon érdekes, kreatív lehetőségeket biztosít (pl.: virágfotózás). Teljes nyíláson kicsit lágy, és a kontraszt sem az igazi, de lerekeszelve borzasztóan éles képeket produkál (kivéve a sarkokban).
Hátránya, hogy semmilyen módon nem kommunikál a vázzal, így a fókuszálás és a rekesz állítás is kézzel történik, nincs pontos EXIF információ, valamint az automatikus érzékenység állítás sem az igazi. A sarkok f/5.6-nál tágabb rekesz mellett nagyon lágyak, és szűkebb értékeknél is csak épp hogy elfogadható az eredmény.
Képeim vele: katt!